amp templates

Marketingstratégia

cikk

A marketing tevékenységet a projektgazda a desztinációban illetékes TDM szervezettel, illetve annak marketing munkájával összhangban, ahhoz illeszkedve, kapcsolódva végzi el. A TDM szervezet és a pályázó között a marketingtervről való egyeztetés a projekt előkészítési fázisában megtörtént, a TDM szervezet vezetője által kiállított, a marketingstratégiára vonatkozó nyilatkozat rendelkezésre áll.

5.1. Piaci pozícionálás bemutatása

A marketing segítségével azonosítani kell a potenciális vallási turistákat, ami lehetővé teszi, hogy a hírverést és reklámot egy jól meghatározott piaci szegmensre összpontosítsuk, javítja a hatékonyságot és költségmegtakarítást tesz lehetővé. A piaci szegmensek meghatározásánál demográfiai, pszichográfiai és földrajzi kritériumokat szükséges figyelembe venni.

A Mária Út potenciális és természetes „vevőköre”, a keresztény kulturális alapokkal, gyökerekkel rendelkező európai identitású ember, s ezen belül a vallásgyakorló emberek széles tábora külön megcélozandó kategóriát képviselnek. Ugyancsak külön kört képeznek a nem vallásos emberek hatalmas tábora. Mivel az egyes célcsoportok más társadalmi adottságokkal, és vallási meggyőződéssel és háttérrel rendelkeznek, a Mária Út által nyújtandó értékek is különböző módon kommunikálandók számukra.

Általánosságban megállapítható, hogy a mély vallási meggyőződéssel rendelkező célcsoport könnyen motiválható. Felismerve a tényt, hogy talán a legerősebb meggyőző és befolyásoló ereje napjainkban is az ismerősöknek, barátoknak, családtagoknak van, a Mária Út Egyesület is a személyes meggyőzésre szeretné alapozni promóciós tervét. Így tehát először a magyar és a külföldi vallásos emberek elérésére törekszik, mert elsődlegesen őket érdekelheti a Mária Út, és ők lesznek azok, akik továbbadják élményeiket.

5.2. Marketingkommunikációs stratégia

A Mária Út a nyilvánosság eszközei közül az alábbi médiumokat kívánja igénybe venni tájékoztatási célzattal:

5.3. Általános PR célok

A Mária Út sikerének kulcsa a közönségkapcsolatokban van. A PR mindenek előtt az érdeklődés és a bizalom megteremtésére irányul. A bizalom elsődleges alapjait az egyházi vezetők védnöksége jelenti. Időben szétterítve jelenne meg a védnökségek bejelentése és akkor az adott régióban koncentrált médiajelenlétet kell szervezni. A PR másik fő célja az eredmények és hatások ismertetése. Hiteles példát a zarándokok és az őket fogadók közössége fog adni, rájuk kell bízni a tanúságtételt az út eredményessége mellett. Harmadik cél a zarándoklás igényének felkeltése, a zarándoklás „divattá” tétele. Ehhez ismert és népszerű személyek, véleményformálók megnyerése szükséges a zarándoklatra, s az ő tanúságtételeiknek nyilvánossága erősíti a zarándoklás iránti figyelmet és akaratot. Cél, hogy büszkeség és hősiesség próbája legyen a Mária Út, amit sokan hajlandóak követni.

A katolikusok tradicionális imádsága a pontosan hatvan szemből álló Rózsafüzér, amely a XII. században alakult ki. Azon egybeesés, amely szerint a Rózsafüzér szemeinek száma, illetve a Mária Út kelet-nyugati útvonalán érintett szakrális napi szakaszok száma megegyezik, lehetővé teszi, hogy a Mária Út alapvető szervező elve egy rózsafüzér, konkrétan „Az élet rózsafüzérének” összeállítása legyen. A zarándoklatokat öt nagyobb szakaszra osztjuk a Rózsafüzér öt titkának megfelelően. Az út elején, végén, illetve közbeeső fontos pontokon kijelölünk öt kitüntetett szakrális helyet, ahol a Mária Út indulhat, illetve ahol a zarándokok regisztrálhatják magukat a spirituális élményre. Minden helyen önálló, saját azonosítású rózsafüzérszem várja a zarándokot, így tizedenként összerakható a vendég saját rózsafüzére a Mára Út kegyhelyeiről.

5.4. Általános arculati elemek

A Mária Út fő üzenete az „ismerd meg magad, fedezd fel a Gondviselést és a teremtő, átölelő Isteni és anyai szeretet az értékek mentén”. Az Út önmagáról alkotott képe: komoly, elmélyült szabad, fiatalos, dinamikus, felelős, tisztességes, hagyománytisztelő, szeretetreméltó, kedves, érdeklődő, gondolkodó. Ezek a szavak fejezik ki az Út spiritualitását, kereső jellegét. Ezt fejezi ki a lógó a tulipánmotívum, amelyre az arculati kézikönyv, illetve az abban bemutatott kommunikációs eszközök is épülnek. Az arculati megjelenés egységes rendszert képez minden további nem a projekt keretében megvalósuló eszközön: a zászlókon, jelvényeken, ruhadarabokon, emléktárgyakon, web felületen, kiadványokon.

5.5. Kommunikációs ütemterv

A projekt nyilvánosságának biztosítását az alábbi szakaszok és részfeladatok által kívánjuk megteremteni:

A projekt keretében 6 alkalommal tartunk tájékoztató fórumot. A fórumok céljai között szerepel az egyesületi tagok, önkéntesek informálása, valamint a régiós és országos médiák tájékoztatása a projekt megvalósításának állapotáról. A projekt gazda célja a fórumokhoz kapcsolódóan az alábbi konkrét tevékenységek lebonyolítása:

A fórumok helyszínén sajtótájékoztató tartása az előzetesen értesített és érdeklődő médiumok számára.

A kötelező nyilvánosság biztosításával összefüggő feladatok

A tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó követelményeket a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (www.ujszechenyiterv.gov.hu) honlapjáról letölthető „Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei” című dokumentum, valamint az „Arculati Kézikönyv” követelményei alapján teljesítjük. Az előírásnak megfelelően a pályázó a kommunikációs tevékenység megkezdése előtt felveszi a kapcsolatot a közreműködő szervezet kommunikációs kollégájával.

A pályázat előírásai szerint, az igényelt támogatási összeg mértéke alapján a „Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei” című dokumentumban szereplő II. számú kommunikációs csomagot köteles megvalósítani a pályázó. A kötelező nyilvánossági feladatokra vonatkozó tervet a többi, üzleti marketing tevékenységtől elkülönítetten, féléves ütemezésüket, valamint költségigényüket is feltüntetve, az alábbiakban mutatjuk be.

A kötelező nyilvánosság teljes költsége bruttó 1 100 000,- forint.

IdőpontFeladatLeírásCélcsoportKöltség
I. félév Internetes honlap készítése, vagy aloldal létrehozása és üzemeltetése (4) A tervezett fejlesztésnek saját prémium portálja készül, hogy a Mária Úthoz képest az észak-magyarországi emelt szintű szolgáltatások megfelelő módon elkülönülhessenek. Ennek az új portálnak lesz része, aloldala az a site, amely bemutatja a projektet, továbbá tájékoztatja a látogatót arról, hogy a fejlesztés az EU támogatásával, ERFA társfinanszírozással valósul meg. A Mária Út valamennyi célcsoportja, azon belül is elsősorban azok, akik leginkább az internetről tájékozódnak, és ez alapján állítják össze az útitervüket. 0,- Ft
I. félév Sajtóközlemény kiadása a projekt indításáról, és a sajtó-megjelenések összegyűjtése (6) A projekt megkezdéséről sajtóközleményt adunk majd ki. Valamennyi sajtómegjelenősünkről, és a projektünk sajtóvisszhangjáról összegyűjtjük és dokumentáljuk a megjelenéseket. A Mária Út potenciális vendégköre, akik ez alapján szerezhetnek tudomást a egyrészt magáról a zarándokútról, másrészt a jelen projekt keretében megvalósítandó új, innovatív szolgáltatásokról. Hiszen a fejlesztés tartalma újdonságként hathat azokra, akik már ismerik a Mária Utat. E tevékenység célcsoportjába tartoznak továbbá a térségi idegenforgalmi szakemberek, turisztikai szolgáltatók, akik kapcsolódhatnak a Mária Út észak-magyarországi szakaszának és kapcsolódó szolgáltatásainak a fejlesztéséhez. 0,- Ft
I. félév „B” típusú tábla elkészítése és kihelyezése (8) Az Arculati Kézikönyv előírása szerinti méretű, anyagú, formátumú és tartalmú plakátot gyártatunk és helyezünk ki, amely minden arra járó számára hirdeti, hogy a projekt az EU támogatásával, ERFA társfinanszírozással valósul meg. A plakátot állványra kell majd helyezni, amely a környezetbe való illeszkedése miatt fából készül majd (és nem fém zártszelvényből). A Mária Út észak-magyarországi szakaszának a zarándokai (hiszen a Mária Kertek kialakítása a legkevésbé sem zavarja a zarándoklatot), valamint a Mária Kertek mellett elhaladó járókelők, autóvezetők és utasok. 747 000,- Ft

9 x 83 000,- Ft
I-IV. félév Fotó-dokumentáció készítése (9) Fotó dokumentáció készül a fejlesztés főbb fázisairól, mérföldköveiről, amely egyrészt érdekességként szolgálhat a vendégek, és a honlap látogatói felé, másrészt a KSZ számára is megfelelően mutatja a projekt előrehaladását. A Mária Út észak-magyarországi szakaszának a zarándokai, és a honlap látogatói. 137 000,- Ft
IV. félév Sajtóközlemény kiadása a projekt zárásáról, és a sajtó-megjelenések összegyűjtése (11) A projekt sikeres zárásáról sajtóközleményt adunk majd ki. Erről is összegyűjtjük és dokumentáljuk a megjelenéseket. A Mária Út potenciális vendégköre, akik ez alapján szerezhetnek tudomást a egyrészt magáról a zarándokútról, másrészt a jelen projekt keretében megvalósítandó új, innovatív szolgáltatásokról. Hiszen a fejlesztés tartalma újdonságként hathat azokra, akik már ismerik a Mária Utat. E tevékenység célcsoportjába tartoznak továbbá a térségi idegenforgalmi szakemberek, turisztikai szolgáltatók, akik kapcsolódhatnak a Mária Út észak-magyarországi szakaszának és kapcsolódó szolgáltatásainak a fejlesztéséhez. 0,- Ft
IV. félév TÉRKÉPTÉR feltöltése (13) A projekt megvalósítása alatt keletkezett fotókból, illetve multimédiás tartalmakból (például TV vagy rádió tudósítás) is válogatunk olyan anyagokat, amelyek méltó módon ábrázolják a projekt eredményeit, és szöveges leírást is feltöltünk. Az európai uniós forrásból megvalósuló projektek iránt érdeklődő nyilvánosság. 0,- Ft
IV. félév „D” típusú tábla elkészítése és kihelyezése (14) Az Arculati Kézikönyv előírása szerinti méretű, anyagú, formátumú és tartalmú plakátot gyártatunk és helyezünk ki, amely a projekt sikeres befejezése után hirdeti, hogy a projekt az EU támogatásával, ERFA társfinanszírozással valósult meg. A Mária Út észak-magyarországi szakaszának a zarándokai, valamint a Mária Kertek mellett elhaladó járókelők, utazók. 216 000,- Ft

9 x 24 000,- Ft