amp templates

Táv: 5,3 km

Nehézség (1-5): 2

Jármód: gyalog

Kiknek ajánljuk: kisebb csoportoknak, családoknak, hobby túrázóknak

Becsült időtartam: Abasári Szent Péter és Pál apostol templomtól indulva és ugyan oda érkezve összesen 1 óra

AS1

Utunk az Abasári Szent Péter és Pál apostol templomtól indul, a Fő út felé indulunk el, ahonnan egy picit szűkös, de annál kellemesebb úton, a Radnóti Miklós úton sétálunk végig. Ne zavarjon meg bennünket, de az első elágazásnál a jobb oldali Radnóti Miklós utat kell kövessük, majd 70 méter megtétele után jobbra térünk le, ez a kis kanyargó utcácska a béke tér felé visz minket, a Kővágó Pice mellett. Innen egyenesen a Fő út felé, ahogy elérjük jobbra visz az utunk. Itt a nagy kanyar után át is sétálhatunk az út túloldalára, ugyanis nemsokára elhagyjuk a kövesutat, itt egy kis pados részen, aki szeretne megpihenni, megteheti, mert az utunk nagy része még hátra van. Tovább haladva jobb oldalon egy fehér kőkereszt az útjelzőnk, itt le kell térünk a jobb oldali útra, innentől pedig két jobb kanyar után egyenesen haladunk egészen 400 méteren át. Egy kis érdekesség, hogy utunk következő szakasza érinti a Mária Út Ecséd-Abasár zarándokútvonalát.

Egy kisebb fás szakasz után bal kéz felé követjük utunkat, mely a szőlőtőkék mellett vezet el, kanyarogva jobbra-balra, majd mikor az út végén elágazódáshoz érkezünk, jobbra kell kövessük az utat. Kicsit több, mint 140 méter után újabb elágazás, itt balra kell letérnünk, ahol ismét kanyargó út visz fel minket a tőkék mellett, majd végül egy kicsi gyalogút vezet fel minket, innen pedig csak pár métert kell sétálnunk a Sár-hegyi Szent-Anna káplánhoz. Itt érdemes elidőzni, bármelyik évszakban is járjuk végig ezt az útvonalat, a táj ugyan úgy lélegzetelállító.

Visszatérve arra az útra, amin megérkeztünk, magunk mögött hagyjuk a kápolnát, jobbra letekintve a szőlőtőkék mellett haladunk tovább, majd bő 450 méter megtétele után jobb kéz felé egy újabb kanyargós út visz minket el a Kiss Mária útra, amin visszatérünk Abasár házai közé. A szőlőkert útról a Fő útra jobbra térünk rá, majd 360 méter után átsétálunk a Múzeum útról az Aba tér felé, ahol az Abasári pincesor kínál lehetőséget a borkóstolásra, valamint megtekinthetjük az egyik Pincénél egy sziklába vájt sírhelyet, ahol állítólag Aba Sámuel király sírja volt.

A Pince-múzeumtól kevesebb mint 200 méterre visszaérkezünk túránk kiinduló pontjához, és ezzel magunk mögött tudhatunk egy több mint 5 km-es túrakört.

Ez a túrakör kicsit több mint 5 km, amely kicsit több mit egy óra alatt lehet megtenni a részben aszfaltozott, részben földutas szakaszt, melyet sokszor az emelkedők tűzdelnek. Kezdőknek, haladóknak gyermekeseknek is remek kikapcsolódás.

Látnivalók:

Abasári Szent Péter és Pál apostol templom

Sár-hegy Szent-Anna kápolna

Pince – Aba Sámuel Sírhelye Abasár

„A VP6-19.3.1-17 kódszámú, A LEADER Helyi Akciócsoportok együttműködési tevékenységeinek előkészítése és megvalósítása elnevezésű felhívás alapján, a Kerékpárral a Mária Úton című, 1944363914 azonosító számú projekt keretében”