amp templates

Pilisi Adventi Zarándoklat

cikk, szerző: reka

zarándok

Adventben nehéz kiszakadni a karácsonyi készülődés és a munka világából. Nem árt a várakozás közben a lelkünk " körmére " is nézni, hogy megszülethessen bennünk, szeretetben a kis Jézus. "Mindent eltűr…"

Kis nyomasztó érzések között (Esik-e a hó? Mézeskalácsot kéne sütni… stb.) három bevállalós lelkes zarándok elindult Máriaremetéről Esztergomba. "Mindent elhisz…"

A pálos 70-ről jól ismert részen enyhe napsütésben nyugodtan haladtunk Csobánkáig (még a Kevélyeken is) erőt merítve a Rózsika-forrásnál, a Fatimai kápolnánál és a solymári vasút állomás utáni keresztnél. A falu határában kis beszélgetést követve megérkeztünk szálláshelyünkre, a Markolt György Gémes Katalin szobrász házaspár kedves házába. A szeretet teljes fogadtatás után két vacsora fogás között egy műtermi kőfaragói és keramikus látogatást is tehettünk, ahol egy helyen megfér kőben, fában, kerámiában a Szent Családtól Móricz Zsigmondig minden."Mindent remél…"

Másnap Dobogókő felé a decemberi napsugarakkal érkeztünk Szent-kútra. Onnan a Szurdokvölgyön végighaladva jutottunk el Pilisszentkeresztre (itt található a Pilisben az egyetlen ciszterci kolostorrom), ahol egyik zarándoktársunk ebéddel vendégelt meg minket. Felfelé menet a Szentkút forrás vize segített minket tovább a kaptatón Dobogókőre, ahol meglátogattuk már fehér ködben a siketek Szűz Mária-kegyhelyét. Időben érkeztünk a szállásra, így több idő jutott a beszélgetésre is. "Mindent elvisel…"

A hagymás lángosos reggeli után indultunk végső célunk felé, Esztergomba. Ködös-saras utunk alatt érintettük a Hoffmann-forrást, a piliszszentléleki Pálos kolostor romot, majd az Enyedi halála és a Fári-kút előtt elhaladva érkeztünk a Vaskapuhoz. A Mária- oszlopi imádkozást követően és a ferences templom látogatása után a Duna parton tárogató hangja mellett "Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország…" indultunk a Bazilikába szent misére. "A szeretet nem szűnik meg soha…"