amp templates

Pünkösdi zarándoklat a Pilisben

Időpontja: 2017.06.03. 09:30 - 04. 18:30

zarándok

A zarándoklat egyedülálló módon megélt kétnapos ünnepe a Szentlélek kiáradásának és a Pilis szakralitásának.

Lendvai József, mobil: +36-30-429-5301
E-mail: leiss.jozsef@gmail.com

Zarándokkísérő: Lendvai József, a Mária Út CMCM zarándoka

1.nap
Gyülekező: 9:30-tól a Pilisszentkereszti Római Katolikus templom előtt (Fő u. 6.) (Megközelítés: tömegközlekedéssel. Budapestről a szentendrei hévvel lehet kijutni Pomázra, ahonnan autóbusz indul 8.55-kor Pilisszentkeresztre.) 10:00 órakor rövid ima után indulunk el a pilisszentkereszti templom előtti kereszttől, a „sárga Mária Út” jelzést követve a szentkereszti hívek keresztaljával. Ezért zarándokutunk első része, mely a Boldogasszony kápolnáig vezet Pilisszántó fölé a népi búcsújárások és zarándoklatok imáival és énekeivel folyik. Az aszfaltos út mellett megyünk és megállunk az út menti kereszteknél, Pilisszentkereszt határában, majd a Szántói-nyeregben. A Pilis harangja és a szántói szervezők fogadnak bennünket a kápolnához vezető „Csillagösvény” végén, mielőtt énekelve átmennénk a székely-kapu alatt, átlépnénk a szakrális Pilis küszöbét. A Csíksomlyóval közös Pünkösdi mise / Magyarok Miséje - kiemelt miséje a kápolnának, a Csíksomlyón 12.30-kor kezdődő misével egy időben, az időeltolódás miatt a pilisszántói Boldogasszony kápolnánál 11.30-kor kezdődik. A nemzet egységéért felajánlott ünnepi misét Mikes Kelemen szülőfalujából, Zágonból származó Fazakas Gusztáv tiszaszigeti atya mutatja be, akit a szintén Zágonban született Berszán Lajos atya Gyimesfelsőlokról aranymisés áldásban részesített itt, a tavalyi Magyarok Miséjén. Ezen a napon együtt imádkozunk erdélyi testvéreinkkel a magyarság megmaradásáért, a Pilist és Hargitát összekötő Pünkösdi Szentlélek erejével. A mise méltóságát emelik Petrás Mária csíksomlyói Máriás énekei. Az ünnepi szentmise után, 13.00 órakor indulunk Klastrompuszta felé a sárga jelzésű Mária Úton. Az erdei út a Pilis lábánál vezet végig. Mielőtt elérnénk a Pálos rend első kolostorának romjait Klastrompusztán, kis kitérőt teszünk, hogy betekintsünk a remeték barlangjaiba (Legény-barlang). Klastrompusztán a lelki táplálék mellett, magunkhoz vesszük aznapi ebédünket, hogy újult erővel vágjunk neki a Pilis felfelé menő völgyeinek. Két kilométer után pihenőhelyhez érünk, majd rövid szünet után nekirugaszkodunk még 600 méter erejéig. Fáradságunk elillan a Fekete-kőről elénk táruló panoráma láttán. Szálláshelyünkről, a Fekete-hegyi Kulcsos-házból (Sasfészek) majd hasonló kép tárul elénk, de addig még egy alig egyórás út vár reánk a hegygerincen. Vacsora után hamar aludni térünk, a másnapi korai kelés miatt.
Táv: ~ 14,5 km, időtartam:~ 9 óra.

2. nap
Szállásunkon hajnali 4.30 órakor kelünk, majd gyors összekészülődés után 5 órakor indulunk sietve, de imádságos lelkülettel tovább a zöld+ jelzésű Mária Úton Pilisszentlélekre. Kb. 2,5 km megtétele után a sárga Mária Úton érjük el a pálos romokat, ahol 6.00 órakor kezdődik a hagyományos pünkösdvasárnapi szentmise. A felkelő nap sugarai és a kiáradó Szentlélek melegséggel, szeretettel töltik meg szívünket, lelkünket. A szentmise után a kék jelzésű Mária Úton Dobogókő felé indulunk, ahol a jóleső és megérdemelt reggeli vár reánk. A Siketek Mária-kegyhelyén elmondott közös ima után, kipihenve indulunk el 10.00 óra után, zarándokutunk végső állomása, Pilisszentkereszt felé. A falu előtt, a Szentkútnál hálát adunk a Szűzanyának zarándoklatunkért, majd visszatérünk zarándoklatunk kiindulópontjához, a pilisszentkereszti templomhoz. Alig egy nap alatt megkerültük szent hegyünket, a Pilist, kezet nyújtottunk a szentmise áldozatában székely testvéreinknek és a pálos helyek meglátogatásával újra éreztük keresztény magyar múltunk erejét.
Táv: ~ 15 km, időtartam: ~ 8 óra.

Hazautazás: autóbusszal Pilisszentkeresztről Pomázig óránként indul, majd HÉV5-el Budapest felé

Jelentkezni a megadott e-mail címen vagy telefonszámon lehet.

Szállás költség: 2.000 Ft
Étkezéséről mindenki maga gondoskodik. Szombaton lehetőség lesz Klastrompusztán meleg ebéd elfogyasztására kb. 1500 Ft-os áron, illetve vasárnap reggel Dobogókőn meleg reggelire kb. 800 Ft-os áron.